Rapport från vår djurpark

Det är ju tur att vi inte har några fritidsproblem hos oss. Den här veckan har vi haft fullt upp med motocross, fotboll och vårfest. I kväll har vi faktiskt ingenting i kalendern. Mellan varven har jag rivit och börjat bygga en ny kaninbur. Förra sommaren då vi skaffade våra kaninflickor, byggde jag en gemensam bur åt dem. Då jag senare insåg att det INTE var två flickor, var jag tvungen att separera dem. Jag byggde ett par provisoriska väggar. Efter hand föminskade jag buren eftersom den var så svårstädad. För några veckor sedan byggde jag en ganska stor bur som jag har på marken. Då åtaranvände jag en del av buren som föminskades. I den buren finns ingen riktig lya, så kaninen har några papperslådor som det inte är så mycket kvar av. Den andra kaninen - som är mer vild än tam - har inkvarterats i en utebur som ockå saknar lya. En kväll sågade och skruvade Magnus ihop en halvsned lya som är delad och menad för två kaniner. Nu håller jag på och bygger världens fulaste kaninbur till den. Vi ska se hur det blir. Jag hoppas i alla fall att buren blir rymningsfri, för båda kaninerna - Gullis och Pricken - haft en tendens att rymma. Det är tur att vi har två uppmärksamma katter som spanar extra noga då en kanin är på rymmen. En morgon då jag satte mig i bilen kl. 6.50 för att åka till jobbet, satt den vildare kaninen utanför sin bur. Med mycket möda och stort besvär lyckades jag fånga in den och sedan den dagen bor han i sin tillfälliga bostad. 
 
 
 
 
Nej, tacka vet jag katter. De kommer och går som de behagar. Inga bekymmer, bara galanta, mysiga, fina och kloka kissemissar. Då räknar jag inte med Tyson som emigrerade till mina föräldrar i höstas. Han är dessutom halvgalen, tokig, knäpp och jamande. Han är inte riktigt som andra kissar han.
 
TYSON
 
 
Ja, det var en liten uppdatering från vår djurpark. Nu blir det att gå ut i solen och bygga klart. Vi ska se hur jag lyckas. Det är i alla fall mycket roligare att såga och spika än att reda upp i röran här inne. Magnus sa faktiskt, då han granskade mitt bygge, att jag kanske blir till byggare en vacker dag. Hmmm, jag tar det som en komplimang. 
 
Kanske kommer det bildbevis på kaninburen senare. Blir det ingen bild, så är nyfikna läsare välkomna hit för att slutgranska.

Kommentera här: