Låg energinivå

Jag var just inne på nätbanken och betalade ett par räkningar. Jag är en av världens sämsta personer på att hålla reda på ekonomin. Så länge det går ihop varje månad så är jag nöjd. För skojs skull var jag inne och kollade hur länge vi ska betala på vårt huslån (inte ens det har jag koll på). Den upplyftande nyheten var att vi bara har 40 år kvar med den nuvarande månadsavgiften. Man får ju hoppas man lever så länge. Det är bara att skratta åt eländet.
 
Nu har jag äntligen ett par efterlängtade lediga dagar. Jag var tvungen att byta ett av mina kvällsskiften den här veckan till min enda lediga dag förra veckan. Förskolan har nämligen vårfest i morgon kväll då jag skulle ha jobbat kväll. Det resulterade i att jag jobbade åtta dagar i sträck, från måndag till måndag med blandade morgon- och kvällsskiften. Det känns så här efteråt i både knopp och kropp. Jag hade tänkt hinna med så mycket i dag, men energinnivån är låg, kylskåpet är tomt, kläder finns att tvätta och så var det där med städningen. Ska väl ta itu med den till helgen, kanske. 
 
Vår snart 8-åring har börjat köra motocross. Han har varit på träning två måndagar i rad nu, och så kör han här hemma också. Högst på hans önskelista står ett par crossbyxor. Resten av utrustningen har han. Vår 6-åring tränar fotboll på tisdagar. Ikväll är det dags igen för femte gången. Dessutom har hon fått en ny cykel och ville cykla till förskolan i dag. Jag cyklade dit med henne, kom hem, väckte storebror som cyklade iväg till skolan och snart får jag cykla och hämta lillasyster. 
 
 
 
 
Vi har varit på hälsogranskning från jobbet den sista veckan och alla ska och ta blodprov. Jag bokade tid till i morgon. Man får ju hoppas att allt är bra. En god nyhet på arbetsfronten är att jag efter fyra år inom hemvården har fått fast tjänst. Det är bara att tacka och ta emot. 
 
Om tre veckor har jag och Magnus en gemensam semestervecka. Då ska familjen ut på lite äventyr. Jag har tänkt mig Astrid Lindgrens Värld, och om vi hinner blir det också besök till High Chaparral. Jag har bokat en natt i en stuga i närheten av Vimmerby och en natt i en stuga söder om Jönköping. Det blir två nätter på färja till och från Stockholm. Den här gången hinner vi inte träffa alla vänner i Stockholm. Kanske någon? Hör av er i så fall! Vi är där en stund 12 juni på kvällen.
 
Ser fram emot andra hälften av juli då vi får svenska vänner på besök.
 
Hej och hå. Nu ska jag leta efter mina högre energinivåer. 
 
 

Kommentarer:

1 Martin:

Kul läsning! Var precis nere i Vimmerby på konferens med CM. Jättefint däromkring och skall nog oxå göra ett Pippi-besök i Sommar. Hoppas din energinivå stiger under semestern:)

Svar: Hej Martin! Jag har hört att det är fint där nere. Vimmerby verkar vara populärt. Och du är kvar på CM... :) Kul att du tittade förbi min blogg. Ha det bra!
Mad(d)e

2 Mia Stenmark-Hannus:

Nämen, lustigt! Vi ska också till Stockholm + Småland (inklusive Astrid Lindgrens värld) ungefär samtidigt. Vi får hojta till om vi ser till varandra nånstans! Ska på bröllop söder om Jönköping 14.6, och före det lite Stockholm och en dag på ALV har vi tänkt. :)

Svar: Hej Mia, ja världen är liten - och särskilt liten om man råkar ha semester samtidigt med någon som också har småbarn och siktar in sig på ALV. Och dessutom ska vi på bröllop 14.6 också (samma bröllop som din syster J). Kanske vi syns i vimlet! :)
Mad(d)e

Kommentera här: