Kaninburspremiär

 
 
Kaninerna var glada över att flytta in i buren igår kväll. Nu planerar jag att bygga en slags flyttbar utebur som man kan ha framför den här. Därför är gallret/nätet där nere. Dessutom har jag förberett för en förstoring på höger sida av buren där uppe. "Plattformen" ska också förminskas. Det blir nog bra till slut, men buren är beboelig som den är också.
 
Helgens planer är att fixa trädgårdsland samt klura ut var jag ska börja städningen här inne. Barnens fina alster som de har målat och pysslat på eftis samt deras hundra klädombyten den senaste veckan har satt sina spår. Jag hoppas det blir en bra helg med lagom av allt - vila, mat och "sysslor". Jag är mest sugen på husbygget, men det kommer ofta i sista hand. Dessutom tror jag min käre sambo skulle jobba några timmar i morgon.
 
I dag fick jag brev från mitt fadderbarns mamma. Utöver månadsavgiften gav jag en extra slant till Albert i Dominikanska Republiken. Hans föräldrar kunde köpa en liten pool till honom, och de var så glada över det. Albert har varit mitt fadderbarn i ett och ett halvt år. Han fyllde sex år i februari.
 
 
Hoppas det vackra vädret håller i sig i helgen. Vi ska väl njuta så länge det varar, eller hur?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kerstin:

Vad fin den blev, du kan ju det här med att bygga =)

Skönt att ni ska få lite semester ihop och roligt med Astrid Lindgrens värld och High Chaparall.

Ha nu sköna lediga och lata dagar =)

Svar: Tack, men jag ser vad jag borde ha gjort annorlunda. Nästa gång blir det en snyggare bur, eller så klickar jag hem en på nätet. Det ska bli kul med en liten resa. Tror vi kommer att koncentrera oss på ALV de få dagarna vi är i Sverige, och så kanske vi kör förbi Gränna och kollar på polkagristillverkningen. Jag är inte bra på att planera så vi kanske tar det som det kommer och gör det som faller oss in - i alla fall den tredje och sista dagen. Ha det bra! Kram
Mad(d)e

Kommentera här: