Helger

Här sitter jag tillbakalutad i soffan och unnar mig gammalt rödvin och 70-procentig mörkchoklad så här på kvällskvisten denna fredag. Det blir en ledig helg för min del. I morgon blir det en heldag hemma (eller borta?) med barnen. Magnus ska på svensexa redan från morgonen så honom lär jag inte se mycket av före söndag. Och i sommar är vi bjudna på bröllop. Jag har beställt en klänning som kom i dag, men jag har inte hämtat den från posten än. Jag vet inte om jag ska ha den på bröllopet. Måste se hur den ser ut i verkligheten och sitter på mig först. Jag är rädd att den är lite för dyster och inte tillräckligt "fin". Så här ser den ut: 
 
 
En sak som jag har lärt mig med åren är att jag inte blir mindre med åren, så jag tog en ordenligt stor storlek. Temat på bröllopet är ljusrosa och grönt. Jag tror jag ser för färglös ut i ljusrosa, så jag satsar på grönt istället. Vi får se hur den ser ut. Om jag trivs i den, så kommer jag att ha den. Annars är det bara att börja surfa runt igen på jakt efter den rätta klänningen. Det värsta jag vet är att prova kläder så jag är tacksam att det går så enkelt att klicka hem kläder. Jag och klänningar är ingen bra kombination, men kanske ska det gå för en dag.
 
Förra helgen var vi ute med ett gäng och åt otroligt god mat på Gourmet Garage. Det blev fyra rätter, vitt vin, rött vin, kaffe och många skratt. Efter det blev det dans till 90-talsmusik på stadshotellet. Hjälp! Hur dålig musik kan egentligen spelas? Men kul hade vi i alla fall. Det var rätt skönt att lägga sig och sova med bankande huvudvärk då klockan närmade sig halv fyra på morgonen.. Det är sånt där man orkade med för 15 år sedan - typ två eller tre gånger/vecka. Ja, det är kanske inget att skryta med. Det var då och nu är nu.
 
Nu tryckte jag säkert någon konstig tangentkombination för hela raden jag skriver på är blå. Kanske dags att sluta. Den här regniga dagen slutar med sol och fågelkvitter. Trevlig helg!
 
Jodå, den här spelades i lördags...
 
 

Kommentarer:

1 Bella:

Haddaways 90tals dänga minns jag. Vet du vad kärlek är? Är det verkligen en lek att va kär eller kärt att leka? Loveplay, play it, join it, feel it. Blääää....kommer du ihåg albano o rivella blaucardi? Those were the days my friend. Kram

Svar: Vad filosofisk du är, men det är bra! :) Albano och Blaucardi (blä!), för att inte tala om "vanilla tea", glömmer man inte i första taget. Kram
Mad(d)e

2 Bella:

Kommer du ihåg låten join me med finska (?) bandet/artisten him? Hehe jag är bara en labil, mamma som ammar :-)

Svar: Jodå. Hehe. :)
Mad(d)e

3 Kerstin:

Åh, älskade Haddaway och kommer ihåg jag när jag köpte hans kassettband. Det var innan jag fick cdspelare =)

Trevlig helg po er

Svar: Kasettband, det var tider det. :) Tack så här i efterskott. Hoppas ni hade en bra helg också. Jag läste din blogg en dag men något annat dök upp, så jag hann aldrig kommentera.
Mad(d)e

Kommentera här: