I'm back, enligt önskemål

Gott Nytt År! Hmmm, det gamla ordspråket "Bättre sent än aldrig" får jag ta till här. Tänk att det ska behöva gå nästan en hel månad utan ett blogginlägg. Nu är tystnaden bruten. Min sambo budbäraren kom och meddelade att jag hade en läsare som väntade på ett nytt inlägg. Tack för att du puschar på mitt skrivande Johanna. :)
 
Då jag är på hugget ska det bli ett bra inlägg. Det här blir bara en svamlande början. Jag kan sammanfatta de senaste veckorna med att jag jobbar som vanligt och det går utmärkt. Arbetstyngden är lite större för tillfället, men personligen är det inga problem. Jag har i princip jobbat tre dagar och varit ledig två dagar ganska länge nu. Det är lagom mycket. Första veckan i februari blir dock intensiv då jag ska på kurs i finska tre eftermiddagar. Barnen kommer att få långa eftisdagar. Veckan därpå blir det två kurstillfällen också. Någon menar nämligen att jag ska skriva språkprov i finska. Är det för sent i en ålder av 33 att börja i språkbadsskola? Kanske de har plats för ett förvuxet barn längst bak i någon klass. Jag får höra mig för. Eller kanske jag packar mina väskor och beger mig till grannkommunen Evijärvi några veckor. Det är också ett alternativ. Tänk att jag kan bo i Finland och vara så otroligt svensk.
 
Nu ska jag ta en snabbdusch, snabbtandborstning och snabba mig i säng. Kanske avslutar jag dagen med Stieg Larsson och boken "Män som hatar kvinnor". Jag har några sidor kvar. Och det var en bok som jag ägnade mina lediga stunder åt förra veckan. Rekommenderas! Förresten så måste jag snabbmata kaninerna också. Det är inte så rolig årstid då kaninernas vatten fryser hela tiden. Men snart är det vår. Det är det faktiskt.
 
Imorgon blir det jobb och så börjar jag sedan veckan med två lediga vardagar, då jag igen får vara taximamma. Men jag är ju van att köra i jobbet. I dag blev det exakt 100 km. I vanliga fall blir det inte så många kilometrar på ett morgonskifte, men jag antar att jag i dag hade "viidi distrikt som musikas frassn". 
 
 
Vinter hos oss. Bilden är tagen från vår egen skridskobana bakom huset. Aningen otydlig bild eftersom den är tagen med min exklusiva Nokia C5 (jag tänkte skriva explosiva) som är så liten så den knappt syns eller känns, men det går att ringa med den. Det blir säkert fler vinterbilder i kommande inlägg, och jag lovar att det inte ska ta fyra veckor tills jag skriver igen.
 

Kommentarer:

1 JJ:

Tack för att du skriver! Brukar läsa ett antal bloggar varje kväll och har saknat dina inlägg. Vad bra att budbäraren fungerade!

Boken "Män om hatar kvinnor" finns också i vår bokhylla men den har jag inte vågat läsa men nog sett på film tätt hopkrupen bredvid "min M"

Hoppas på lite mera snö nu så jag får se flera härliga vinterbilder tagna av dig och njuta av din text som jag ibland känner igen mig i så mycket.

Sköt om dig!

Svar: Hej JJ! Budet gick fram, imponerande nog. ;-) Jag har också sett filmen och den var ju ganska rå. Tack för att du är en trogen läsare. Hoppas det framskrider med husbygget. Sköt om dig också!
Mad(d)e

Kommentera här: