Mycket på gång

Lördag kväll, ledig helg och vårsol. Vad mer kan man begära? Påsken kom och gick. Träffade bl a min äldsta syster som bor i Sverige. På kvällen på långfredag var vi samlade hos oss - mina syskon och majoriteten av egna barn och syskonbarn. På lördag blev det jobb, påskhäxor och påskbrasa. Här är vår egen lilla påskhäxa.
 
 
Annars har vardagen rullat på. Det har inte blivit lika mycket cykling som jag hade hoppats på. Jag tog en runda en förmiddag den senaste veckan. Jag har i alla fall byggt ett par utehagar åt kaninerna och förberett målning av trädgårdsmöbler. Kanske hinner jag få dem klara i helgen - om det soliga, härliga vädret fortsätter. En dag började jag också slipa väggar som spacklades i ett rum i huset förra året. Det ska spacklas, slipas och målas lite mer i det rummet innnan det är fördigt - husets första rum som snart är färdigt. Jippiii! Ja, "snart" kan ju tolkas på flera sätt. Efter snart fem års husbyggande så kan man kanske säga att det snart är färdigt - och då kanske snart betyder ett par år. ;-)
 
På skärtorsdag hälsade jag på en barndomskamrat, i påskhelgen hälsade jag på en av mina mostrar och i går var jag till stan med min systerdotter som åker tillbaka hem till Sverige i morgon. Konstigt att ha en vuxen systerdottern. Då känner man att man inte är riktigt ung själv längre. Men det ska ju gå framåt. Tyvärr hinner jag aldrig med allt jag vill. Det finns alltid något "projekt" att färdigställa eller någon att hälsa på mellan jobb och hushållssysslor.
 
Nu ska jag fortsätta att njuta av ett glas rödvin. God fortsättning på helgen och våren! Vilka härliga, ljusa och långa dagar vi har. Hoppas det blir en "long hot summer" också.
 
 

Kommentarer:

1 Bella:

Låter som en mysig påsk. Vi tog det lugnt. Bråkade i början av påsken sen när vi ventilerat blev vi sams o hade det mysigt. Efter regn kommer sol :-) Alex är vår guldklimp. Båda föräldrar älskar ju oftast barnen mest eller? Kram

Svar: Man kan bråka men man ska aldrig ta den andra för given. Det är inte och ska inte alltid vara lätt. Efter 13 år har vi inte bråkat bara en gång, men barnen är alltid det viktigaste, och de märker direkt om något är på tok. Sikta alltid på solen Bella! Kram
Mad(d)e

2 Bella:

Bra råd där. Absolut märker barnen allt. Har sagt att inga gräl framför bebisen. Barnens bästa för egot. Lätt att säga, svårare att göra....sant att inget ska tas för givet. Här är det ofta småmulet, ibland luckras molntäcket upp och solen skiner. Regnet och åskan väldigt sällan, men ibland brister det. Nobody is perfect. If today was perfect there would be no tomorrow :-) ciao zäme!

Svar: Det var bra metaforer av (sinnes)stämningar. Med- och motgångar hör till livet. Jag har kommit fram till att positivt tänkande gör livet mycket lättare. Ciao!
Mad(d)e

3 Bella:

Jo man kan ju välja att se de bra sidorna med livet istället för att älta det som är dåligt. Men mår man dåligt är det bra att gå till botten med problemen och lösa dem. Gå vidare.

Kommentera här: