Hoppas på tur med min kur

Det har varit tyst här på bloggen några dagar, men jag verkar ha en tendens att blogga på mina lediga dagar. Och jag råkar vara ledig i dag. 
 
Och det mesta av mina lediga dagar går åt till att skjutsa barnen till och från förskola och skola. Vi har ett par hundra meter för lite för att barnen ska få taxi. Det ska vara minst 3 km till skolan för att de ska få taxi, men vi har kanske 2,8 km till skolan. Surt.
 
Barnen har dessutom olika tider, så i dag har jag varit fyra gånger till skolan. Jag var också på föräldrasamtal till förskolan angående Vendela. Hon har en del kvar att lära sig, verkar det som. Men man måste också tänka på att hon fyller sex år om först en månad. Kanske hon utvecklas mer till våren. Men det var i alla fall inga större problem för henne. 
 
Förutom fyra varv till förskola och skola, var jag och handlade mat och till apoteket. Nu har jag påbörjat en kur med Losec. Min mage har varit upp och ner flera dagar. Jag vet inte om det är gallan som bråkar eller magkatarr på gång. Jag ska i alla fall testa med Losec nu och se om det blir bättre. Det är inte kul att inte kunna äta ordentligt. Dessutom har jag haft huvudvärk, men det har kanske sin förklaring i att jag har undvikit att dricka kaffe. Det kommer en och annan krämpa med åren. Jag hoppas att jag inte får gallbesvär under Stockholmsresan som närmar sig. Om inte kuren hjälper nu, så måste jag kolla upp vad det riktigt är för fel på mig (annat än i huvudet, haha). Det skulle kanske inte skada att få Litalgin utskrivet. :)
 
Just nu har Daniel en kompis här. Det är roligt att barnen har kompisar, men lite tråkigt att ingen i deras ålder bor här riktigt nära. Men om ett par år kan de cykla själva till kompisarna. Kanske redan till våren för Daniels del.
 
Just nu är det inte mycket nytt som har hänt här. Tyson har varit hemma och hälsat på i dag. Det beror säkert på att mina föräldrar inte är hemma. Han är skojig den kissen. Kattungen växer och verkar må bra.
 
Kaninernas lya ger jag upp hoppet om snart. Jag har ingen bra idé om hur jag vill ha den. Jag har sågat, spikat och rivit. Snart är hoppet ute, men min envishet är stor. Kanske blir det till något till slut.
 
Jag brukar alltid tro att allting löser sig.

Kommentarer:

1 Kerstin:

Hoppas du blir klar med kaninhuset till slut =D

Trevlig helg på er!

Hoppas din mage lugnar ned sig!

Svar: Kaninhuset är så gott som klart. Kaninerna fick flytta in för ett par dagar sen. Magen är bättre nu, men jag är försiktig med vad jag äter och dricker. Jag har minskat rejält på kaffet... Trevlig fortsättning på helgen till er också!
Mad(d)e

Kommentera här: