Det ljusnade, men fläsket gungar

Det ljusnade efter gårdagen. Alla utom jag sov klockan åtta i går på kvällen. Härligt. Jag fick hela kvällen för mig själv, men var vaken hundra gånger i natt istället. Jag brukar sova på nätterna, men nu verkar det vara något som stör mig varje natt. Jag får väl skylla på månen.
 
 
För femtioelfte gången hämtade jag i går kväll vår katt Tyson som numera har bosatt sig hos mormor och morfar. Han gick med mig hela vägen hem, som vanligt, men vägrade att komma in här hemma. Jag bar in honom och så fort han såg vår lilla "Bobcat", började han morra. Efter lite mutande med burkmat och då han hade druckit vatten ur kranen, släppte jag ut honom igen. Sedan dess har Tyson antagligen ätit sig mätt i sitt andra hem. Kanske får han stanna i sitt nya hem, men det är tomt utan Tyson. Vi har haft honom nio år nu. Den som gillar Bobcat mest hos oss är vår Justus. Det kunde jag inte tro. Däremot verkar inte Dipsy (Justus mamma) gilla någon annan katt över huvudtaget. Hon är lite som Tyson. Men mig gillar hon i alla fall. Och Tyson är helt galen då han träffar mig. Vad vore livet utan dessa fyrbenta? :) Kaninerna sitter mest i sin bur. Det är ungefär som jag tänkte att vara kaninägare. Man har inte mycket utbyte av dem. Kanske de blir lite mer sällskapliga med tiden.
 
I dag var det en helt vanlig jobbdag på förmiddagen, och eftermiddagen gick till ett möte som handlade om kvalitetsarbete på arbetsplatsen. Lite torrt ämne, men det är tydligen något som måste finnas och fixas nu. I morgon blir det en lagom lång arbetsdag på fem timmar. Skönt med lite omväxling.
 
Jag funderar på att komma igång med någon slags träning. Jag sitter mest och jäser på kvällarna, eller det blir mest hushållsarbete medan Magnus bygger. Skittråkigt, rent ut sagt. Men ibland kan det vara avkopplande att vika kläder framför tv:n eller sköta om djuren. Det här med djur verkar vara min grej. Jag tycker till och med att det är avkopplande att städa kaninburen. Men jag borde börja röra på mig mer, för det känns som om fläsket gungar bara av att jag går. Blä! 
 
 
 
 
 
Vad mer då? Jo, Magnus ska på en mässa i Helsingfors på fredag och lördag. Jag jobbar på lördag morgon, så då får vi anlita mormor som barnvakt. Själv är jag ledig på torsdag och fredag den här veckan, vilket inte är helt fel.
 
Ikväll ska jag hjälpa att förbereda Daniel för matteprov som han har på fredag. Tänk vad tidigt de börjar med prov i skolan nuförtiden! På min tid började vi med prov först i trean, tror jag. Men jag kommer inte riktigt ihåg... Det var ett tag sen. 
 
I kväll blir det en enkel middag bestående av makaroner och korv, har jag på känn. Hungrig är jag, och säkert barnen också. Det banar väg för att avsluta här.
 
 
 
 

Kommentera här: