Sömnbrist och annat härligt

Gårdagen bestod av jobb, invigningsfest av det nya daghems- och skolområdet samt förlovningskalas på kvällen. Det blev en intensiv dag med ombyte från arbetskläder till festkläder på jobbets toalett - ja vi saknar omklädningsrum på hemservice (och en hel del annat också för den delen). Sen begav jag mig till fots över några meter asfalt och några meter gräsmatta till skolan där invigningfesten just hade börjat. Det var högtidligt med tal av bl a av vår jusitieminister. Barnen sjöng vackert, och efter kaffe och tårta tog vi en siesta hemma. Barnen packade sina väskor inför övernattning hos mormor och morfar, och vi vuxna packade våra väskor för förlovningsfest med bubbelpool. Det var många okända och kända människor på festen, och inte helt förvånande var vi några av de sista som åkte hem. Det tog lite tid att få hem alla då promillehalten hade stigit lite för mycket för någon, men det var en fin kväll om man bortser från bedrövelserna. ;-)
 
Lyckligt hemma, en mycket okristlig tid, var det dags för 5,5 timmars sömn efter att ha varit vaken 22 timmar. Efter att ha matat husdjuren och hämtat barnen, har dagen löpt på med matlagning och lite ofrivillig bakning, men nu är tårtan till morgondagens barnkalas fixad. Det är bara resten kvar då... Jag startade visst tvättmaskinen i morse också, och här hos oss blev det bråttom ut då jag sa att det finns tvätt att hänga. Låter det bekant?
 
Det har varit en bra helg, men jag har inte fått den vila min kropp skulle behöva. Ändå är jag lyckligt lottad då jag får må bra. Det får tyvärr inte alla. 
 
Hoppas den kommande veckan blir bra även om det ser kompakt ut i kalendern. Mina ständiga tandläkarbesök, kalasfixande och allt annat pusslande är knepigt ibland. Och med en tredje jobbhelg i antågande, känns det inte så jättekul, men just nu grundar sig den känslan på min trötthet. I morgon är det kanske en helt annan känsla inför resten av veckan.
 
Och nu hade jag lovat lite fler bilder i mina blogginlägg, så det kommer några här:
 
 
Baksidan av vårt hus i bakgrunden.
 
 
 
Någon bladväxt hos min syster
 
 
 
Kaninhus och en del av buren som jag har byggt.
 
 
Bill och Bull (som jag kallar dem) eller så var det kanske Gullis och Pricken de hette...
 
 
Buskatter
 
 
Hemma hos Stenmans på Djurö utanför Stockholm
 
 
På väg upp på Globen i Sthlm
 
 
Tessan, Lena H och Micke
 
 
Isabelle och Åke
 
 
Vendela, Henry och Daniel på taket
 
 
Vendela på en slottstrappa i kungliga huvudstaden
 
 
Jag med lilla jätten Vincent, 4 månader
 
 
Det blev en hel del bilder från Stockholmsresan nu, men det blev ju inga bilder då jag skrev inlägget om resan. Bättre sent än aldrig. 

Kommentarer:

1 Mia:

Hade ju tänkt säga hej igår kväll, men du satt säkert i tunnan när det var dags för oss att gå hem och befria barnvakterna. :)

Svar: Hej Mia! Jo, jag satt där. Jag hade också tänkt säga hej. Det var ett tag sen sist. :)
Mad(d)e

Kommentera här: