Sjukdomar och dieter

Jag har en obotlig sjukdom som kommer och går. Den går i perioder och heter skrivsug. Just nu har jag en skrivsugsperiod. Det ordet vore något att hashtagga. På tal om just hashtag så tog det ett tag innan jag insåg vad det var. "Fenomenet" uppstod tydligen redan 2009, men har fått sitt genombrott nu. 
 
Jag hänger inte alltid med i trenderna. Det var som med 5:2-dieten. Jag fattade inte vad det var före Magnus förklarade vad det gick ut på. Hmmm, han som inte bryr sig det minsta om mat och dieter. På vilken planet befann jag mig då 5:2-dieten blev aktuell? Då jag började fatta vad den handlade om, så hade han som "uppfann" dieten redan övergått till en 6:1-diet. Jag håller mig till sunt bondförnuft-dieten och det funkar utmärkt (med vissa undantag).
 
På tal om det, så fick jag ett infall i dag och kokade fisksoppa som jag inte har kokat på evigheter. Gooood blev den också. Dessutom fick jag ett annat infall och köpte jäst, vilket resulterade i en hög med frallor (SWE)/semlor (FIN). Och det har jag inte bakat på ännu fler evigheter. Den här kvällen gick alltså i matens tecken.
 
Nu har vi en kille som har ont i magen och halsen + att han har feber. Jag är ledig i morgon, men jag antar att både han och jag får stanna hemma även på fredag.
 
Och min käre far är på sjukhus och de tömmer en av hans lungor på vatten för kanske fjärde(?) gången. Och ingen läkare verkar veta varifrån vätskan kommer. Hmmm, det är många sjuklingar i släkten nu, så även om jag är fysiskt närvarande är jag kanske inte alltid psykiskt närvarande då jag umgås med andra p g a att tankarna flyger iväg, ja eller flyr kanske det heter. Tankarna flyr. 
 
I går fick jag en fin frilla i samband med min hårklippning. Vad kul att bli ompysslad och koppla av en stund. På kvällen var vi ute och firade en av mina arbetskamrater som har blivit pensionär. Vi fick god mat i gott sällskap. Nästa vecka blir det också lite skoj med arbetskamraterna då vi ska på basecamp en eftermiddag.
 
Sätter punkt nu även om skrivsuget håller i sig.
 
 
 
 

Kommentera här: