Omväxling förnöjer

Exakt nu tog mitt blogguppehåll slut. 
 
Efter två veckor utan huvudvärk, kan jag konstatera att bettskenan gör sitt jobb. De första nätterna jag använde den, spände den lite här och var och jag fick knappt bort den på morgonen och tandköttet var ömt. Nu kan jag inte tänka mig att sova utan bettskena. Jag är som en ny människa då jag vaknar. Nackdelen är att man blir lite torr i munnen och det smakar skit i munnen på morgonen. Å andra sidan börjar jag numera dagarna med att borsta tänderna istället för att spara tandborstningen till efter frukost. Mycket bra. Bettskena is da shit!
 
Helgen gick i avkopplandets tecken. Vi hade redan för länge sedan bokat en helg på Glasbruket. Vi hade inga planer för helgen, men ringde två andra par och kollade om de ville komma till Glasbruket också under helgen. På lördag kväll var vi sex vuxna och sju barn som umgicks, åt och badade bubbelpool hela kvällen lång. De andra åkte hem till natten medan vi stannade över natten och fram till halv fyra på söndag eftermiddag. Vi skulle ha fått ha huset fram till måndag morgon.
 
 
Här inne var vi ett dygn och bara tog det lugnt.
 
 
Det blev en frukost i morgonsolen. Efter det tog vi ett dopp i bubblorna utomhus. Det blåste riktigt kallt, så det var skönt med bastu efteråt.
 
 
I det inglasade uterummet var det kallt, så vi höll oss till matbordet inomhus. Allt man behöver fanns i huset. Det enda vi behövde ta med var mat. Det blev tortillas och stora plättar på kvällen. Barnens aktiviteter bestod av att spela Wii och brottas.
 
Våra barn delade sovrum även om de skulle ha kunnat sova i olika rum, eftersom det fanns tre sovrum i huset. Det var riktigt roligt med lite omväxling under den mörkaste tiden på hösten. Dessutom var det en hel ledig helg för mig efter att ha jobbat fem helger i rad.
 
Nu börjar jag närma mig en semester också. Jag kommer att vara ledig hela tio dagar i sträck med början 7.12. Det ska bli så skönt att bara vara. Tyvärr jobbar jag kväll på julafton, men jag har däremot ledigt tre dagar efter julafton. Ingen på jobbet fick ta semester vecka 52 och vecka 1, så alla jobbar mer eller mindre omkring jul.
 
På jobbet är vi nu också i färd med att flytta till nya lokaler. Nästa gång jag jobbar, ska jag åka till barnens gamla dagis som blir hemvårdens nya lokaler. Det blir enormt jämfört med det fjuttiga rummet vi har nu. Kanske vi kan andas snart och undvika att bokstavligen trampa varandra på tårna. Nackdelen är att det kanske finns mögel dit vi ska flytta, men det återstår att se om vi reagerar på luften.
 
Nej, nu blir det godnatt. Hoppas att vår lilla kattunge Fiffi (som äntligen har fått ett namn) inte ska riva mig under foten i natt som hon gjorde förra natten. Hon är så söt och ligger och spinner vid min kudde på nätterna, vår lilla Fiffi.
 
 
Lite suddigt, men det här är Justus och Fiffi. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: