En uppbusad och sprallig bloggare

Men då man bloggar gör man ju inget, eller hur? Man sitter bara och plitar ner bokstäver i en avslappnad ställning i en skön soffa, och det är tyst och lugnt runt omkring. Dessutom ligger katten och spinner vid fötterna, och på bordet har man levande doftljus och ett glas rött. Ja, det är väl så man gör då man bloggar, eller hur?
 
Eller hur?
 
Jag har varit en intensiv bloggare de senaste dagarna, men då jag har skrivit har det varit den enda stunden på dagen jag har satt mig ner och gjort något som jag verkligen vill. Jag känner att jag håller på och tappar det här med skrivandet. Jag är inte tillräckligt bra. Jag vill bli bättre. Jag måste öva, öva, öva för att verkligen kunna skriva något som någon vill läsa. Hur gör man? Skapar man den där mysstämningen med levande ljus först to get in the right mood? Hur gör man? 
 
I dag tänkte jag absolut inte skriva om min tråkiga vardag, ja eller söndag då. Men jag kan ju nämna att dagen började med jobb och just nu gäller soffläge.
 
Här ska jag in med en tjusig bild, för det är väl så riktiga bloggare gör. Underhållande text och passande bilder till. Nu ska jag slira lite utanför det där och leta reda på mindre lyckade bilder. Var så goda!
 
 
Suddigt bus på ett hotellrum
 
 
Krockskadade katter som har kört in i väggen
 
 
Suddiga familjen
 
 
In i dimman igen
 
 
Ser du månen i det blå?
 
 
Alla i sin egen värld. Hallå, hallå, hallå!!! Här är fotografen. Titta hitåt och säg tjiiis!
 
 
Ibland blir det inte som man tänkt sig, varken med text eller bild, Men det bjuder jag på den här gången. Mmmmm.... så härligt att vara en harmonisk bloggare för en gångs skull och bjuda på högklassig underhållning. Jag säger som Christer Sjögren sa i en intervju med honom och Lotta Engberg i programmet "Efter tio": "Det är bra om jag har någon som ställer till det lite för mig, och busar upp mig, då blir jag sprallig också". Hur i hela fridens namn jag tittade på den intervjun och kom att tänka på det citatet, ja det kan man undra. Jag är full av små överraskningar - som en riktig bloggare ska vara. Jag är nog på rätt väg.
 
 
Sug på karamellen! Jag säger det bara. Sug på karamellen så suger jag på mina D-vitaminer. Jag känner redan effekten efter min tionde i dag. Jag blir så sprallig då någon busar upp mig.
 
 
 

Kommentera här: