Syster och moster

Igår blev det en städa skåp-dag. Vad gör man med en massa papper och tidningar som tar upp utrymme? Man kastar dem eller flyttar dem. Jag tror vi är experter på att samla på oss broschyrer i vår familj. Mest är det broschyrer om inredning och byggande. Ibland får man kasta, men ibland får man inte. Min sambo är en storsamlare när det gäller allt. Till min stora förskräcklse samlar han på sig fler och fler bra-att-ha-saker. Jag undrar när alla bra-att-ha-tillfällen ska dyka upp. Än så länge är de sällsynta.
 
Mitt i all röra ringde min syster och frågade om jag ville följa med och hälsa på en av våra mostrar. Ja! Skönt att lämna allt sorterande för en stund och få tankarna på annat. Nästan hela eftermiddagen var vi i Terjärv. Då jag kom hem fortsatte städandet. Nu har jag bättre ordning, men tyvärr kastade jag inte mycket. Jag hittade dock en del foton från då barnen var små, söta bebisar. Jag hittade också ett par filmer som jag har köpt nån gång men aldrig hunnit se. Och snart är semestern slut. Det är väl nu man borde se på filmer om man nån gång ska hinna med det.
 
Det blev alltså ingen hjortronplockning igår, men idag hittade jag nästan en liter. En del hjortron var riktigt mogna, men det fanns många som inte var det. Jag plockade dem ändå för de mognar ju bara man låter dem stå framme ett par dagar. 
 
 
 
Den här dagen har det inte hänt mycket annars. Jag försöker mest njuta av semestern innan det blir dags att sparka igång med jobb på måndag morgon. Hur i vida världen ska jag komma mig upp och lyckas vara på jobbet klockan sju? En bra sak är i alla fall att jag slutar redan klockan ett på måndag. Det blir alltså en kortare dag. Det ska bli ganska kul ändå att träffa alla klienter igen. Det är nästan så jag börjar sakna en del av dem.
 
Men nu har jag semester. Otroligt skönt.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kerstin:

Mumsigt med bär!

Ja, rensa ut behövs då och då! Det tar sådan tid bara.

Njut nu av sista semesterdagarna! Har du fått fast arbete nu efter din utbildning?

Kramar

Svar: Ja, det tar alltför mycket tid. Jag vet inte varför man samlar på sig så mycket. Jag ska njuta nu. Jag sökte ett par tjänster som blev lediga på mitt jobb, men jag fick ingen av dem. Vi är många där som har långtidsvikariat. Jag har jobbat över tre år nu och har fått förlängt med sex månader i gången. Nu har jag vikariat till sista augusti.
Mad(d)e

Kommentera här: