Senaste veckan i min verkliga värld

Det har blivit mindre tid vid datorn de sista dagarna. Skönt med lite uppehåll från den "overkliga världen". Förra helgen träffade vi gamla vänner - två par från Stockholm. Det var jättekul! Tråkigt bara att vi fick så lite tid tillsammans, men så är livet då man bor så långt ifrån varandra. Vi sov också en natt på hotell i Tammerfors. Det blir kanske vår enda resa i sommar. Daniel ska kanske på en till resa och kommer att vara borta hela nästa vecka hemifrån. Han ska till Ruka med mormor, morfar, mostrar och kusiner. Både Magnus och jag kommer att jobba från och med måndag. Vendela kommer att vara med farmor och farfar de dagar jag jobbar.
 
Imorgon blir det släktträff från min pappas sida. Det blir hos mina föräldrar så idag blir det att försöka ställa i ordning det som är kvar. Man kunde ju t ex städa, men just nu skulle det locka att sitta ute i sommarvärmen och njuta. Barnen busar i sin bassäng för tillfället. Men jag måste nog baka, fixa och greja lite. Jag har jobbat en kortare dag idag och jobbar bara fyra timmar imorgon. Ganska skönt, även om den här dagen har känts lång. Jag har yrt på fram och tillbaka mellan klienterna hela morgonen och förmiddagen... men det är roligt med ett omväxlande jobb. Alla dagar är olika.
 
Igår var vi på jakobsdagar och kollade runt lite. Vi var på rundvandring i Campus Allegro, kollade in läckerheterna på europeiska mattorget och så köpte jag en lite sak åt Sandra, då hon hade matat katterna medan vi var borta i helgen. Det är i alla fall tur med vädret på årets jakobsdagar, och Petter var t o m i stan igår. Det skulle ha varit kul att se honom, men det var inget som vi egentligen hade planerat. 
 
Vet inte om det blir någon sväng till Jakobstad ikväll. Vi får se. Kanske, kanske inte. I natt kommer i alla fall min syster, hennes man och deras dotter hem från Sverige. Ska bli kul! :)
 
Over and out.

Kommentera här: