Djurparksbesök

Igår åkte jag med barnen till Toivonens djurpark i Kelviå. Vi har inte varit där förut så jag hade inga stora förväntningar. Det var tur, för det var inte så mycket att se. De hade en massa kaniner och marsvin, en liten ponny, två grisar, två halvvuxna kor och lamm, en ren, en massa fåglar, kattungar och hundvalpar. Ja, inte var det något att skryta med. Det fanns gamla traktorer och arbetsredkap att titta på också, och så fick barnen leka. Jag tror inte vi behöver åka dit fler gånger. Kanske är det kul för barn som bor i städer, men bor man på landet har man nog sett allt redan.
 
Efter djurparksbesöket åkte vi och handlade mat till Prisma i Kokkola. Hjälp vilken stor affär det håller på att bli. Köpte lite kläder till barnen även om jag har köpt en del redan i sommar. Det var halva priset på mycket så det gäller att passa på.
 
De senaste dagarna har jag känt av en förkylning i form av huvudvärk. Igår var jag också stel i nacken. Mina förkylningar brukar ofta börja med en veckas huvudvärk följt av två eller tre veckor förkylning, Jag vet inte varför det alltid är så segt. För ett par månader sedan hade jag någon konstig inflammation i ena sidan av halsen och halva käken, Jag kunde knappt tugga. Det är nog åldern. Haha!
 
Igår åkte vi till Esse centrum och lyssnade lite på ett band som spelade där. Det var inte så mycket folk och våra barn var trötta, men musiken var bra. Ikväll lär det bli betydligt mer folk som kommer för att se "flytetygstävlingen". Det är alltid lika roligt att se om de hemmagjorda flytetygen flyter eller sjunker på ån. Det är väl också tivoli för barnen så  det blir en kväll på hemmafronten i Esse.
 
Idag borde jag ta itu med lite städning och byta sängkläder. Det lär ju inte ske så länge jag sitter och bloggar och lyssnar på musik. Jag är och förblir ett stort fan av Bon Jovi. Jag tröttnar aldrig på dem.
 
Kanske hinner jag med ett inlägg till innan jag börjar jobba. Ha en skön helg!
 
 

Kommentera här: