Från två meter Ernst till giftermål

Jag kan inte låta bli att titta på två meter Ernst även om han är aningen jobbig ibland då han gnuggar sina händer och kapar rundstavar. Men han har en del goda idéer trots allt. Och en solbränna som man kunde dö för.
 
Jag har precis mejlat barnens eftistider de kommande veckorna. Snart börjar vardagen på riktigt. Men just nu är det ganska lugnt och bra. Jag har haft en ledig dag bestående av lite städande och skrivande. Sen blev det shopping på Prisma där vi passade på att tjäna pengar i form av pantning och att ta reda på hur mycket bonus vi har. Vi har aldrig använt vår S-bonus, utan bara samlat på oss de senaste sex åren. Vi passade även på att skaffa nya bonuskort med chip så vi kan ta ut pengar och betala med korten, vilket vi inte har kunnat tidigare.
 
En tråkig nyhet kom med posten idag. Jag hade ansökt om stipendium som de närvårdare kan få som har läst "fristående examen". Stipendiet är något på 300 euro och hade suttit fint. Jag fick tyvärr avslag eftersom jag inte hade arbetar fem år i Finland. Blää. Det var ju ändå pengar som jag aldrig hade, men ändå känns det orättvist på nåt sätt.
 
Bygget har stått ganska stilla de senaste dagarna - i alla fall inomhus. Magnus har varit uppe på taket och fixat plåt runt en skorsten. Och jag var så där lagom rädd då han var tio meter upp.
 
 
 
Dagarna rullar på. Imorgon blir det en ledig dag till och helgen går i arbetets tecken. Jag har inga stora planer för framtiden även om jag just nu har lite resfeber. En del av mig vill resa bort under hösten, för jag vet att jag kommer att tröttna på vardagen. Å andra sidan vill jag att vi ska bygga på huset så mycket som möjligt. Barnen har höstlov i mitten av oktober, men de är bara lediga en helg plus två dagar. Jag vet inte hur det blir med en eventuell resa. Det lutar mot Stockholm, men vi har även funderat på Spanien. Just nu har jag svårt att ta något beslut. Borta bra men hemma bäst, och så här vackert och bra har jag det hemma:
 
 
 
Vid sommarstugan kan man också ha det bra. Det hade vi senaste söndag då vi var där:
 
 
 
Jag fick en god nyhet för några dagar sen, men vet inte om jag ska berätta det eller inte. Det gäller inte direkt mig, men det var någon i min närhet som har gått och gift sig. :)
 
Det var allt för denna gång.

Kommentera här: