Att vakna klockan fem...

Dagen då jag vaknade klockan fem. Ja, det är i dag. Jag kunde inte somna om så jag läste ut en bok av Kajsa Ingemarsson. Den var ganska kul, så det blir kanske fler förkovringar i hennes böcker. Tänkte åka till stan och shoppa lite till kaninerna, katterna och oss själva i dag. Det är skönt med en ledig torsdag innan jag inleder helgen med kvällsskifte både fredag och lördag. Jag hoppas på att hinna en sväng till Nykarleby och Juthbacka marknad också. Kanske man gör något fynd.
 
Kaninerna mår bra. Jag städade lite i deras bur i dag, men borde nog fixa till deras boende lite. Egentligen ska det inte vara galler i botten för kaniner ska kunna gräva. Jag har i alla fall lite hö där så de kan böka lite. Någon typ av kaninhus måste också byggas. Med tanke på att Magnus inte var direkt engagerad i att bygga själva buren så tvivlar jag på att han vill bygga kaninkoja. Just nu har jag en papplåda åt dem. Kanske får jag ta skeden i vacker hand eller hammaren och sågen i hand. Bra kvinna reder sig själv. Så var det visst! :)
 
Tyvärr har jag drabbats av latmasken i dag och har en del saker som jag borde ta itu med. Men sitter jag här så blir inget gjort. Igår var det lite samma sak med undantag av kvällen. Då var jag med arbetskamraterna till Fäboda och åt god mat. Vi hade även tur med vädret så vi kunde sitta ute resten av kvällen. Det var dagens sanningsord för jag har svårt att ljuga. 
 
 
Arbetsgänget och jag på stranden vid Fäboda.

Kommentarer:

1 Kerstin:

Kul med kaniner =)

Och vad duktig Daniel är, han kommer gå långt!

Och dessa homofober, har haft mina duster med F´s vänner... Så trött på deras inskränkta åsikter när det gäller homosexuella medans de inte alls håller andra saker i bibeln särskilt väl tex ljuga, otrohet m.m.

Svar: Ja, än så länge är det kul med kaniner. Kanske inte så kul att gå ut och ge dem mat kl. 6.30 i vinter då det är 30 grader kallt. Vissa människor har helt enkelt en mycket liten värld, och det är konstigt att det ofta är de som är mycket religiösa som har extrema åsikter om t ex homosexualitet.
Mad(d)e

Kommentera här: