Dagen då jag glömde bort att dricka eftermiddagskaffe

I går glömde jag bort att dricka eftermiddagskaffe. Det var liksom full rulle hela dagen, och då jag äntligen satte mig ner var klockan nästan nio på kvällen. Då var det lite sent med både eftermiddagskaffe och kvällskaffe. De blev trots allt en ganska solig lördag. Vi var ute nästan hela dagen. Vi fick lite bygghjälp av svärfar, dottern åkte till en kompis, sonen hade tråkigt men kom på att han skulle tvätta cykeln, jag började bygga ett bord mellan varven jag lagade mat. Då jag hämtade dottern från kompisen, tog jag hit brorssonen på samma gång, och medan jag var där tittade jag på deras fyra kaniner som jag inte hade sett tidigare. Hemma igen blev det matlagning för andra gången. Efter det blev det utsidan igen tills det blev mörkt. Barnen hann med både studsmatta på utsidan samt lek och disco på insidan. Klockan 21.30 stoppade jag chokladkakor i ugnen som provsmakades en halv timme senare, då även min bror hade dykt upp. Det var verkligen full rull hela dagen, men så skönt att vara hemma och bara göra roliga saker.
 
I dag har det varit lite lugnare. Vi har bara varit hemma och inte träffat någon. Jag fixade klart bordet. Jag hade tänkt bygga ett litet blombord att ha här inne, men så fick jag en annan idé om ett trädgårdbord då jag hittade en pallkrage, så det blev ett lite större bord på på ca 160x120 cm. Jag började också slipa och grundmåla några trädgårdsmöbler som inte har fått någon omsorg på många, många år. Jag var tvungen att sluta tidigare än planerat för det blev kallt om händerna. Det är inte sommar än trots att vi ändrade till sommartid. Jag har dessutom aldrig sett någon som helst mening med att hålla på och ändra klockan fram och tillbaka.
 
Vad har barnen gjort i dag då? Hmmm, de var ute och hjälpte mig lite med min projekt, och så startade vi en av sittgräsklipparna så Daniel fick köra lite. Jo, i dag har vi hunnit äta också, och även om det blev eftermiddagskaffe kl. 16.30, så hann jag i alla fall med det i dag - men det får vi skylla på sommartiden. 
 
Det rullar på. Nu är det slut med lediga dagar på ganska länge. Kanke blir det inte så mycket bloggande då heller. Magnus får nog börja packa snart, bara han kan slita sig från husbygget. Ha en trevlig vecka! Här är en del av vår söndag i bilder:
 
 
Inoljat och klart.
 
 
Kaninerna i bakgrunden har blivit omskötta mellan varven också...
 
 
Daniel tutar och kör, och jämnar ut gårdplanen på samma gång.

Kommentera här: