Cykelpremiär i snön

Med femton minusgrader då jag vaknade, trodde jag inte det skulle bli någon cykling i dag. Men då termometern plötsligt visade fem minusgrader, bestämde jag mig för en runda med min Ghost. Vi hade ett gott samarbete även om vägarna delvis var hala. 
 
 
 
Väl hemma var jag trött och svettig. Det känns som om konditionen är på noll. Men friskt och härligt var det på skogsbilvägarna. Längs vägen såg jag spår av häst, mus, hund, älg, hare och människa samt ett bilspår som jag delvis cyklade på. Några yrvakna björnar såg jag inte till. Jag vågade mig inte in på några riktiga skogsvägar eftersom det var snö på dem och jag visste inte hur underlaget såg ut. Dessutom vet jag inte riktigt var skogsvägarna slutar. Men det är ju bara att vända om ifall vägen tar slut. 
 
Nästa gång ska jag ta med en vattenflaska. Då kan jag kanske cykla lite längre också. I dag blev det knappt 8 km. Det var lagom som premiärtur. Svettigt värre var det. Men nu känns det bra. Ska bara fundera på vad jag ska äta till lunch nu. 
 
 
 
Resten av dagen är ganska öppen. Barnen ska hämtas först efter klockan fyra för de har "friluftsdag" på eftis. Jag har ett paket att hämta från posten och så har jag biblioteksböcker att lämna in. De borde ha lämnats in för två veckor sedan. Jag är en riktig slarvmaja. Jag ska fundera lite på vad jag ska läsa för böcker härnäst. (Härnäst är ett konstigt ord och jag är inte säker på att det existerar överhuvudtaget.) Jag läser oftast deckare och det finns en hel del författare som jag borde läsa, t ex Mankell, Anna Jansson och Camilla Läckberg... Ja det finns säkert fler också. Jag väntar på nästa pocket av Mons Kallentoft. Jag har läst alla hans böcker om Malin Fors. Men just nu håller jag på med "Hundraåringen..."
 
Det här var mina filosofiska funderingar i dag. Magen kurrar. Time to go.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kerstin:

Vilken fin cykel och vad härligt det lät att cykla på skogsvägar.

Hoppas du får en lugn jobbehelg! kramar

Svar: Det är ren njutning att cykla i skogen. Helgen var ok. I morgon blir det en ledig dag.
Mad(d)e

Kommentera här: