Magnus' gym

Jag blir så innerligt trött på fotbolls-vm. Förr tittade jag på fotboll. Men nu tycker jag de vuxna, lekande männen får alltför mycket uppmärksamhet i medierna. Det ligger mycket träning bakom så det är klart att de är duktiga. Skulle jag ha tid att följa med vm, så skulle jag säkert vara lika upprymd som så många andra. Men det finns väl viktigare saker. Eller har jag bara tappat mitt barnasinne?
 
Just nu har jag en konstig träningvärk i axlarna och nacken efter att ha flyttat tegelstenar i går kväll. Ännu återstår en pall att flytta - så vi får plats för vår terrass! (Ja terrass skrivs faktiskt med två "R".) Och efter lite beräkningar på vad den kommer att kosta, så konstaterade jag att det inte lär bli flera resor den här sommaren. 
 
 
 
Jag konstaterade i går att gymkortet på Magnus' gym är gratis, och då sa han att han har ett gym som är tre gånger större på en annan del av vår tomt. Där var jag också för några år sedan och radade tegelstenar. Vid det här laget kan jag det här med tegelstenar, ribbmålning och markservice.
 
Det är lite hit och dit med vårt byggande. Just nu lockar det mer att vara på utsidan istället för insidan av huset. Dessutom har inte min lust att måla infunnit sig. Vi har 300 meter ribbor som borde målas - två varv. Jag målade 600 meter av samma slags ribbor för typ tre år sedan, så jag känner att jag kan det där liksom. Nej, hellre flyttar jag på gamla tegelstenar och koncentrerar mig på vår terrass. Och den där badtunnan som jag vill ha sa Magnus att jag ännu får drömma om. Han sa det inte direkt, men jag förstod på honom att så är det.
 
I dag är våra två kattungar elva dagar gamla och igår såg jag att den ena hade öppnat ögonen. Kattmamman Fiffi vill mest vara ute på äventyr men antagligen får kattungarna mat mellan varven eftersom de växer. 
 
 
Visst är det härligt med sommar!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Bella:

Fina bilder! Ser hellre på fotboll än bygger terrasser, men jag är väl bara barnslig :-)

Svar: Det är bra att ha barnasinnet kvar. Mitt sportintresse har bytts ut mot inredningsintresse. Vet inte vad som är bättre. Jag prioriterar helt enkelt inte att se på sport. Katterna, kaninerna, barnen, trädgården, matlagning, tvätt och husbygget tar det mesta av min tid. Datorn tar alltför mycket tid. Borde ta semester från den ett tag.
Mad(d)e

Kommentera här: