Från pride till proud

Kom på mig själv med att skratta åt mina egna tankar - eller egentligen mina kära föräldrar. Jag nämnde så där i bifarten att de har lite svårt med det där med pride-festivalen i Jakobstad i sommar. Jag läste igår om att pride-flaggan trots allt inte får hissas vid stadshuset eftersom någon politiker från (surprise!) kd inte tyckte det var lämpligt. Hmmm, det om det. Som sagt är åsikterna om pride-paraden mycket delade.
 
Min pappa undrade då vad det där pride är för någon. Kan det ha med sprit att göra? Varpå min mamma sa att vet han inte ens vad det är? Det är ju de där som är homo. Jaha! Då gick det upp ett liljeholmens för honom, som mamma brukar säga. Och där var den diskussionen slut. Vi tillhör tydligt olika generationer mina föräldrar och jag.
 
Nu blir det snart tårtdags. Här bjuder jag på några bilder ur mitt liv:
 
 
1. Kaninen Gullis gillar sin halva av nya kaninburen.
2. En liten häst hälsade på oss en kväll och katten Justus var inte så förtjust. Han tänkte det var en STOR katt.
3. Barnen lekte och Justus ville vara med.
4. & 5. Brev från mitt fadderbarns mamma skrivet på spanska och översatt till engelska av Children International.
6. & 7. Nu har vår tio år gamla BMW nått över 100 000-kilometersstrecket.
8. Magnus bär ut dörren som jag började slipa.
9. Barnens nya högsäng som Magnus har byggt. Det finns många fördelar med att ha en händig man. I'm proud. 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kerstin:

Kul att du blivit en sådan aktiv bloggare =D

Grattis till Daniel på 8-årsdagen! Våra killar börjar bli stora =)

Vilken fin säng Magnus gjort, verkligen roligt att ha en händig man. Min har tummen mitt i handen haha

Ha en fin helg!

Svar: Jodå, sängen blev riktigt lyckad. Din man är bra på andra saker istället. Ingen kan vara bra på allt. Tack detsamma! :)
Mad(d)e

Kommentera här: