Nu blommar löken!

Man skulle kanske ta och klyva tungan. Det vore väl trevligt? Det är ju bra att vi människor är olika. En del vill gå med kluven tunga medan andra föredrar tungan de är skapta med. 
 
Det var visst nödvändigt att det kom snö. Vi tycker så mycket om -12°C också. Vet ni förresten hur man skriver "grader-tecknet"? Jag får kopiera från ett annat ställe eller googla varje gång jag ska göra det. Nu ska jag en gång för alla pränta in "alt+0176" i huvudet, så blir det kanske lättare att diskutera väderprognoser i kommande inlägg. Så intressant är min blogg - fylld med väder och vind i ur och skur.
 
Nu har jag haft tre morgonskiften som följs av två lediga dagar innan det blir helgjobb. Jag har verkligen ansträngt mig för att gå och lägga mig i tid på kvällarna för det är en av mina stora svagheter, och jag har faktiskt lyckats ganska bra. Jag är verkligen en nattuggla. Troligtvis har jag gradvis (på tal om grader) blivit klokare med åren och märker att jag måste sova för att orka. 
 
I förrgår anlände den efterlängtade cykeln. Jag tog bara en sväng på några kilometer för att provköra den och den kändes helt annorlunda än min "mommocykel". Så lätt och smidig var den. Jag kände mig som en gris på skidor i nedförsbacke. Den ekonomiska tidpunkten att köpa cykeln var inte den bästa då jag märkte att vi hade fått en saftig elräkning, men det är smällar man får ta. Det drabbar ju ingen fattig. Nu ska jag med nöje se snön smälta så jag får ge mig ut på leriga äventyr med min MTB.
 
Måste säga att jag är bland de sämsta i världen på att skicka födelsedagskort till nära och kära, så grattis Denice på 20-årsdagen, Lena på 30-årsdagen och Heidi på 34-årsdagen i efterskott! 
 
 
Gräslöksblommor är också blommor. Grattis, nu blommar löken! 
 
"Talesättet "nej, nu blommar löken", med vissa variationer, är i regel ett uttryck för stark förvåning eller upprördhet.
 
 
 

Kommentarer:

1 Heidi:

Tack tack! Är inte så mycket att fira nuförtiden, 24 skulle låta bättre.

Svar: Ålder är bara en siffra. Men vi är väl 24? Jag måste ha skrivit fel där för i själen är jag betydligt yngre än siffran 34 säger. Vad spegeln visar ska man inte se och hur kroppen känns ska man inte säga högt. ;-)
Mad(d)e

Kommentera här: