Ensamstående sambo

Nu har vi blivit bortskämda med flera soliga dagar i sträck. Därför kan det var lite mulet i dag då det är lördag och ledig helg för min del. Dessutom var jag ledig i går också. Dagen gick till städning och trevligare saker mellan varven. Jag har en tendens att alltid hitta på andra saker då jag städar, så även om vi inte har så stor yta att städa, så kan det ta hela dagen. Igår blev det lite ommöblering. Jag hade dock deadline kl. 17. Då åkte min mamma och jag till Kokkola för att hälsa på min pappa som har blivit opererad. Det är lungorna som åtgärdades ännu en gång. Vi mötte en pigg och humoristisk far i sjukhussängen och samma sak med hans rumskamrat.
 
På vägen till Kokkola lämnade jag massvis med kläder hos min morbrors fru. Kläderna ska skickas till bättre behövande. Skönt att bli av med allt och bra att veta att de kommer till använding istället för att ligga hos oss i skåpen och skräpa. Nu skulle det passa med en sådan där facebooksmiley där det står ":) - känner sig fri".
 
Cykeln har inte rullat så mycket de sista dagarna. Jag tog en 12-kilometersrunda på asfalt en dag, men det var inte lika roligt som i skogen. Nu har jag även drabbats av förkylning så jag ska ta det lite lugnare.
 
Den kommande veckan kommer jag att vara gräsänka då min käre sambo åker till Stockholm (jag är inte alls avundjuk). Jag säger som Robert Gustavsson: "ja ä inte bitter".
 
 
I början av veckan ska Magnus jobba med sitt gamla gäng Trägolvsmästarna och i slutet ska han på en byggmässa. Kanske hinner han träffa några vänner också?! Det blir säkert intressant för honom. Själv kommer jag att ha morgonskiften och en dag ska jag på närvårdardag. Det ska bli intressant. Det blir en liten annorlunda vecka som "ensamstående sambo". 
 
Nu blir det att gå ut och hitta på något kul. Helst skulle jag vilja bygga ett litet bord av några brädstumpar. Vi får se...

Kommentera här: