Dagens eko eller hur man ser det...

Ett snabbt och kort inlägg för att få ro i själen blir det nu.
 
Dagen började lugnt och bra med slösurfande efter att jag hade skjutsat barnen till förskola och skola. Plingade sedan tandläkaren och ändrade ett par tider. Det följdes av kaninbursstädning och så tätade jag taket som inte är optimalt. Nu ska kanske höet hålla sig torrare även under regniga dagar.
 
Väl inne igen blev det snabbdusch följt av snabbmatlagning då jag insåg att köttfärsen måste tillagas i dag. Åt lunchen medan jag läste kriterierna inför utvärderingen av praktiken och plitade ner några stödord. Jag har varit handledare åt en närvårdarstuderande och i dag skulle han utvärderas med läraren närvarande. Shit, klockan tickade på. Halv ett skulle jag vara på jobbet. Kom dit några minuter före. Läraren dök upp, men eleven kom inte. Efter lite plingande dök han upp. Utvärderingen gick finfint - även om mina stödord hade lämnat hemma och jag skrev ihop en motivering på fem minuter. Åkte hem en sväng för att byta kläder inför kvällsskiftet som började med personalmöte. Det var en lugn och harmonisk kväll fram till sista besöket. Jag trodde jag skulle få sluta en halv timme tidigare. Istället blev det 45 minuter övertid. Ibland har man otur. Klockan 22.50 var jag hemma och tio minuter senare hade jag matat kaninerna och torkat kattkiss från golvet. Nu funderar jag på att göra sängen och min bok sällskap efter att jag har släppt in lillkatten och gett den mat. Väckning 5.50 i morgon. Det kan ju bli några timmars sömn med lite tur. Förresten så hann jag skicka sms-inbjudan till dotterns kalas på lördag också där nån gång under matpausen.
 
Det var min dag. I morgon är en annan dag

Kommentera här: